Menü Bezárás

Ezen az oldalon az O365 legösszetettebb csomagjait gyűjtöttük össze, ahol a hatékonyság-, illetve a biztonságnövelő megoldások lettek összegyúrva.

Teljes csomagok

A termékcsalád lényege, hogy ne kelljen (okvetlen) külön, helyi szerveres infrastruktúrát üzemeltetni a cégnek kellő funkciókhoz, gyorsan bevezethető és könnyen kezelhető rendszereket biztosít. Csak egy laptop/PC kell és internet hozzáférés, más nem ahhoz, hogy biztonságos és korszerű munkakörnyezetben dolgozhassunk. Az egyszerűség kedvéért két részre bontottuk az ajánlatokat, fontos, hogy nem cégméret, hanem az igények mentén.

1. Általános igényekre

A csomag a Vállalati Prémium ajánlatot egészíti ki biztonsági funkciókkal és Win10 Pro frissítési joggal. Célja egy komplett, biztonságos megoldást adni a vállalati informatikai igényekre, nem megfeledkezve a GDPR-ról.

2. Csomagok komplexebb igényekre

Amennyiben olvastad a hatékonyság-, illetve a biztonságnövelő csomagajánlatainkat, az havidíján kívül SEMMI újdonságot nem fog hozni ez a részleg, ugyanis ezek lettek egybecsomagolva ÉS “jóárasítva”.

A csomagoknál szereplő árak tájékoztató jellegűek, hogy nagyságrendileg meg tudd saccolni a költségeket. Önállóan nem értelmezhetők, mert minden csomag mellé jár testreszabott támogatás is, így mindenképp egyedi árajánlat készül.

0. Minden csomagra érvényes tudnivalók

  • Az oldalon szereplő információk a részletesebb tájékoztatás jegyében íródtak, de még a közérthetőség szemüvegén át. Ha kevésnek érzed, olvasd el legrészletesebb, komponens szintű leírásainkat
  • Az O365 csomagok licencek formájában jutnak el a cégedhez
  • Egy cégnek egy O365 környezetet készítünk, ebbe kerülnek a licencek
  • Az O365-re saját domain (pl. cégnév.hu) irányítható, ha nincs, tudunk készíteni igény esetén
  • Minden O365 csomaggal létrejön egy céges “nyilvántartás”, globális címtár, vagy szakszóval Active Directory, ami a felhasználók, erőforrások és jogosultságok központi menedzsmentjét látja el
  • Az O365 helyi szerveres környezettel összeköthető
  • A felhasználók az O365-ön túl, akár a gépükbe is bejelentkezhetnek az email cím jelszó párosukkal (ún. Single sign-on)
  • Licencelési ökölszabály: minden embert licenccel kell ellátni, aki használni akarja valamelyik szolgáltatást. Minden mást (közös naptár, tárgyalófoglalás, berendezésfoglalás, csoport cím, közös postafiók) licenc nélkül meg tudunk oldani
  • A licenc a cég birtokába kerül, nem a személy tulajdona, tehát átruházható cégen belül
  • Adott személyhez több fajta licenc is rendelhető egyszerre
  • Cégen belül a licencek típusai keverhetők, tehát lehet 1 embernek a legnagyobb csomagja van, 5-nek közepes, 3-nak kicsi…
  • A licencek fizetési periódusa havi, vagy éves lehet, ami az árra nincs kihatással (nincs havidíj “büntetés”)
  • A licencek elszámolási egysége a naptári nap, így akár egy-egy napra is tudunk licencet biztosítani, a számlára csak az adott napnyi díj kerül feltüntetésre, idénymunkára, alkalmi projektekhez kiváló
  • Példa havi fizetésre: havi egy számlát küldünk, amin az adott hónap változásai és a következő hónap fogyasztása lesz elszámolva, utóbbi a hónapfordulókori licencállapot alapján.

1. Csomag általános igényekre

Olyan szolgáltatáshalmaz, ami 300 db licencig állja meg a helyét, hatékonyságnövelő eszközök mellett fejlett biztonsági funkcionalitást, menedzsment eszközöket is nyújt. A csomag része a teljes O365 Vállalati Prémium csomag, ez van kiegészítve egy Windows 10 Pro-ra való frissítési joggal és az EMS E3 csomag leginkább szükséges elemeivel. Ennek a csomagnak a neve lett az M365 Vállalati csomag.

Az M365 Vállalati csomag tartalma

  • Technológia neve: Exchange Online
  • Szubjektív: Több évtizedes technológia, folyamatosan fejlesztik, egyszerűen működik és kész, a keresőt szokták szídni, de vannak trükkjeink és megosztjuk Veled
  • 50 GB-os alap postafiók + 100 GB helyi archívum (Ha a 100 GB megtelik, növelhető)
  • Maximum méretek: 150 MB/email, 25MB/melléklet
  • Top gyártók vírusvédelmi és spam szűrési megoldásai dolgoznak a levelezés mögött
  • Mobilos és böngészős kliens
  • Meglévő Outlook 2013, vagy újabb verzióval használható, de a csomag része az új kliens is.
  • Naptár, Címjegyzék és saját feladatok
  • Saját és Globális szabályok
  • Csoportcímek, aliasok, megosztott postaládák – nem licencköteles
  • Továbbítási szabályok, “Házon kívül” automatikus üzenet
  • Közös/Helyiség/Berendezés naptárak – nem licenencköteles
  • Automatikus és manuális levélrendezés/jelölés többféleképpen
  • Jogi célú zárolás funkcióval lehetőség van akár a felhasználó által kitörölt emaileket is tárolni éveken át (elősegítve bizonyos szegmensekre jellemző jogszabályoknak való megfelelést). Ugyanez fordítva is igaz, beállítható, hogy egy bizonyos “kort” elérő levelek automatikusan törölve legyenek, ezzel pedig az adatbiztonsági megfelelőséget elősegítve. Szintén ezen a nyomvonalon továbbhaladva vállalaton átívelő, részletes adatfeltárás végezhető
  • A levelezésvédelmet viselkedés alapú, korszerű technológia erősít, ami a 0.napi támadások és zsarolóvírusok ellen biztosít speciális megoldást
  • Technológia neve: OneDrive for Business
  • Szubjektív: Régóta stabil a szinkronizáló kliens is, ami pár éve még probléma volt, valamint megérkezett a szabályzási központ, ami adatbiztonság szempontjából is teljessé tette a képet, gyors és megbízható
  • 1 TB/fő
  • Maximum fájlméret 15 GB
  • Asztali és mobilos szinkronizáló kliens, helytakarékossági funkcióval
  • Azonnali, testreszabható külső és belső megosztás gépről is
  • Szabályozható megosztási házirend
  • Óriásmellékletekre jelent megoldás
  • Technológia neve: Sharepoint online
  • Szubjektív: Bonyolult, de sok mindenre képes technológia, a specialisták csodákat tudnak vele művelni. Az alapvető funkcióját, a verzió- és jogosultságkezelt dokumentumtárat a Teams használja és teszi nagyon felhasználóbaráttá, míg a OneDrive szinkronizálókliense felel itt is a tár és gépünk közötti összhangért. Summa: háttérrendszer a többi alkalmazás alatt, de fejlesztési platform is
  • 1 TB + 10 GB/licenc közös tárterület
  • Maximum fájlméret 15 GB
  • Fa struktúrájú könyvtárak
  • Egyéni jogosultságkezelés egy, vagy külön mappastruktúrában
  • Automatikus dokumentum verziókezelés, ami jelzi a módosításokat és részleteit
  • Technológia neve: Teams
  • Szubjektív: Hiánypótló termék, az O365 több komponensét fogja össze és teremt egy egységes felületet a napi munkához, beszélgetéssel, és fájl tárhellyel (Sharepointból gazdálkodva) együtt. Aki ismeri a Slacket, ez ahhoz nagyon hasonló, de funkciógazdagabb megoldás.
  • Együttműködési felület, ahol csoportokba rendeződve tudunk együtt dolgozni
  • Tárhely: A Sharepoint tárhelye, tehát 1 TB +10 GB/licencelt felhasználó
  • Akár többszáz csoport létrehozható
  • Cégen kívüli felhasználók is bevonhatók (maximum 1:5 arányban – belső és külső dolgozókat tekintve), extra licenc nélkül
  • Asztali, böngészős és mobilos kliens
  • Minden csapat számára külön testreszabható felület, bővítményekkel
  • Integrálódik a többi funkcióval: közös naptár, feladatkezelő, beosztáskészítő megoldások
  • Technológia neve: Teams
  • Szubjektív: A Vállalati Skype helyét vette át, annak minden funkciójával együtt, aktívan és elégedetten használjuk, jól sikerült az átállás.
  • 250 főig lehet online konferenciát tartani
  • Online konferencia szervezés saját naptárból
  • A résztvevőknek nem kell licenc, csak bőngésző, vagy az ingyenes Teams kliens
  • Chat, jelenlét kijelzés, ad-hoc hívás
  • Skype integráció – felvehetjük lakossági Skype partnereinket
  • Képernyőkép küldés, fájlátvitel, szavazás, közös rajzterület, közönségkezelés
  • Gép feletti irányítás átadás – itt mindkét gépnek licenccel kell rendelkeznie
  • Technológia neve: Office online
  • Szubjektív: A teljes értékű, telepíthető Office-nál szerényebb, de közös munkára nagyon jól használható megoldás.
  • Word, Excel, PowerPoint, OneNote, más nem a része
  • Szerkesztésre is alkalmas
  • Egy időben többen is szerkeszthetitek az adott dokumentumot, jelzi is, hogy ki hol tart
  • Csak online dokumentumot tud kezelni, tehát a gépet nem látja – persze a gépről csak egy mozdulat feltölteni akár a OneDrive-ba
  • Technológia neve: Planner
  •  Szubjektív: Kisebb és közepes csoportok feladatainak rendezésére, az előrehaladás elősegítésére alkalmas megoldás, kontrolling rendszernek nem jó. Ha ismered a Trellot, ez ahhoz nagyon hasonló megoldás
  • Kártyák általi feladatmenedzsment megoldás (~kanban)
  • Határidők, Felelősök, színezés, állapot, leírás, melléklet csatolási lehetőség
  • Egy adott terven belül külön gyűjtők (vertikálisan)
  • Különböző nézetek, felelős, állapot, gyűjtő szerint
  • Mindenkinek egyéni nézet a saját feladataival
  • Naptár integráció, emlékeztetők
  • Cégen kívüli felhasználók is bevonhatók (maximum 1:5 arányban – belső és külső dolgozókat tekintve), extra licenc nélkül
  • Technológia neve: Yammer
  • Szubjektív: Azoknak tökéletes, akik nem akarják az ismert közösségi oldalakat használni közösségépítésre, nagy tömegű kommunikációra.
  • Zárt, közösségi hálózat hozható létre
  • Egyszerű menedzsment
  • Szabályozható hozzáférés
  • Vendég oldalon nem igényel licencet
  • Technológia neve: Forms
  • Szubjektív: Komplett és egyszerű megoldás felmérések készítésére
  • Linken küldhető, weboldalba ágyazható űrlapok, az eredmények excel táblában gyűlnek
  • Rádiógombok, jelölőnégyzetek, szöveges és megadott formátumú mezők minden, ami kell egy felméréshez
  • Egyszerű, online szerkesztési felület
  • Teszt esetén azonnali eredmény a helyes válaszok fényében
  • Technológia neve: Sway
  • Szubjektív: A Prezi és a Powerpoint szerelemgyermeke. Online, gyorsan dinamikus tartalom készíthető, egyszerű eszközökkel, a marketingesek kedvelik.
  • Egyszerűen, egy link által megosztható tartalom
  • Formabontó, kreatív anyagok, amikkel könnyű kitűnni
  • Technológia neve: Stream
  • Szubjektív: Lévén ez belső videótár, limitált tárhellyel, oktatóanyagok lelőhelyeként lehet egy vállalati Youtube, egy tudástár, ha felhasználási szempontból közelítjük meg.
  • 500GB + 0,5 GB/licencelt felhasználó a tárhely mérete
  • Egy videó maximum 50 GB-os lehet
  • Hagyományos videotár
  • Hozzáadható felirat
  • Technológia neve: Kaizala
  • Szubjektív: A közismert Viber/Whatsapp páros alternatívája lehet, Teams mellett nincs létjogosultsága, inkább azt javasoljuk
  • Kifejezetten mobilos felhasználóknak készült
  • Egyszerű chat, hívások és fájlmegosztás
  • Tévhitoszlatás1: Az Office 365 részeként érkező Telepíthető Office-tól nem kell félni, a közhiedelemmel ellentétben, ha nincs internet, akkor is működik. Technikailag annyi az egész, hogy nem CD/DVD/USB-n érkezik maga a telepítőkészlet, hanem ezt az interneten keresztül tölthetjük le. Ha megvagyunk a telepítéssel, az onnantól kezdve a gépen van és net nélkül is megy. (Csak a licenc meglétét ellenőrzi a háttérben online, de csak akkor panaszkodik, ha 30 napon túl nem “látott” netet, vagyis nem tudta ellenőrizni a licenc meglétét)
  • Tévhitoszlatás2: Van egy fontos részlet, ami sok félreértést szül, ennek tisztázását fontosnak tartjuk – Egy Office-t tartalmazó licenc birtokában 5 PC/MAC telepítési joga van a felhasználónak a saját eszközeire. DE licencelésileg sajnos nem megfelelő az, ha egy 10 fős cégnek, két licencet veszünk és feltesszük 10 gépre az Office csomagot. Egy ellenőrzés végeredménye ekkor az lesz, hogy 2 fő helyesen van licencelve, 8 pedig “feketén”, ugyanis az O365 felhasználó alapú licencelés az Office tekintetében (is). Az aranyszabály: ahányan lélegeznek, annyi licenc kell.
  • 1 licenc birtokában 5 saját PC/laptop/Mac-en + 5 saját tableten + 5 saját okostelefonon használhatja jogtisztán a szoftvert a felhasználó. Manapság már jellemzően több eszköz van mindenki birtokában, ezt pedig az O365 licencelése szépen leköveti ezzel a szabállyal. Ha van egy céges PC, egy céges tablet, egy otthoni PC, egy céges és egy saját mobiltelefonom ez mindösszesen 1 db licencébe kerül a cégnek, így bárhonnan, bármilyen eszközről képes vagyok hatékonyan dolgozni.
  • Részei: Outlook, Word, Excel, Powerpoint, Publisher, Access, OneNote
  • OneNote: A Windows 10 része lett, az utolsó verzió a OneNote 2016, DE a licenc extra funkciókat tesz elérhetővé
  • Access, Publisher: Mac-re nincs elérhető verzió fejlesztve (Project és Visio sincs)
  • OneDrive: A Windows 10 része, de külön is beszerezhető és az O365 portálról is letölthető
  • Teams: Teljesen ingyenesen beszerezhető, letölthető az O365 portálról
  • Skype: külön cikk lejjebb
  • Mobilra: alapvetően ingyenes a Word, Excel, Powerpoint, Outlook, OneNote Androidra és iOS-re is, de ha bejelentkezel a licencelt felhasználóneveddel, újabb funkciókkal bővülnek az alkalmazások
  • Fontos, hogy a Microsoft a Skype for business (Ex Lync, Exex Office Communicator) fejlesztését befejezte és a teljes funkcionalitást átültette a Teams-be, így például a hatékonyságnövelő csomagokban már nem is elérhető a szolgáltatás, csak a Teams. A meglévő előfizetések átállítására egyelőre nincs dátum.
  • Meglévő, vagy helyi Skype esetén fontos kérdés, hogy milyen asztali klienst használhatunk és azt honnan szerezhetjük be.
  • Ingyenes: Skype for Business Basic kliens – kevés limitációval
  • A nagyobb csomag része a “fizetős” Skype kliens, a kisebbnek nem
  • Ha RDS/RDP/Terminál szerveres környezetet használsz sajnos a csomag részeként érkező telepíthető Office nem lesz alkalmas erre.
  • Technológia neve: Outlook Customer Manager (ex Business Contact Manager)
  • Szubjektív: Az Outlookba épülő mikro CRM megoldás elemi feladatokra képes, mint partner és kapcsolattartó, valamint üzleti lehetőség nyomonkövetés cégen belül – hamar “ki lehet nőni” és nagyobb kellhet –> D365 CRM
  • Az első csomagnak alapvető része, a két legnagyobbnál ingyenes, de külön kell igényelni
  • Alapvető igényekre
  • Megosztható partnerek, kontaktok, üzletek
  • Outlookon belül érhető el
  • Nyomonkövetés egy emailből indulva
  • Technológia neve: Bookings
  • Szubjektív: Pofonegyszerű használni, hamar és könnyen beállítható/módosítható, réteg alkalmazás konzultáns, vagy szolgáltatást áruló, a lényeg, hogy időpont egyeztetésen alapuló üzletekhez.
  • Az első csomagnak alapvető része, a két legnagyobbnál ingyenes, de külön kell igényelni
  • Felhasználóbarát felület
  • Könnyű foglalás
  • Sok beállítási lehetőség, bevételbecslés, naptárintegráció
  • Egyetemes és egyéni munkaidő, szelektív szolgáltatás-szolgáltató definiálás
  • A foglaláshoz az ügyfelednek csak egy email cím kell
  • Technológia neve: Intune
  • Asztali számítógépek és mobileszközök központi menedzsmentfelülete alkalmazás terjesztéssel, tiltással, eszközházirendekkel
  • Képes eszköz és szoftver leltárt készíteni, a vállalati eszközökön biztonsági funkciókat kikényszeríteni (pl. Minimum legyen egy képernyőzár, kóddal a telefonon, ha fel van véve a levelezés)
  • Technológia neve: Azure Information Protection
  • Ezzel a megoldással gyakorlatilag fel tudjuk címkézni minden dokumentumunkat és emailünket, előre beállított, vagy egyéni címkékkel.
  • A címkék által érhetjük el, hogy egy dokumentum akkor is védve legyen, ha nincs a cég birtokában, pl emailen elküldtük, vagy pendrive-on elvitte valaki.
  • Azonosítás nélkül (nem csak belső céges emberek, külsősök is azonosíthatók) tiltható a megnyitás, nyomtatás, szerkesztés vagy akár a képernyőfotó készítés (Printscreen) is.
  • Lehetőségünk van  a hozzáférés visszavonására, a címkézés alapvetően manuális, egy kis applikáció segít nekünk, illetve beépül az O365-ben található Office alkalmazásokba.
  • Meglévő Windows 7 Pro, vagy Windows 8.1 Pro-val ellátott gépeinket Windows 10 Business verzióra frissíthetjük (ami a lelke mélyén egy átkeresztelt Win10 Pro)

Funkció-csomag, havidíjjal

Az alábbi táblázatban a Vállalati Prémium csomaggal hasonlítjuk össze az M365 Vállalati csomagot, ez áll hozzá a legközelebb.

2. Csomagok komplexebb igényekre

A két csomag egyszerűen van felépítve. Egy hatákonyságnövelő csomag + 1-online biztonságnövelő csomag + 1 Windows Enterprise upgrade. A szabály is egyszerű, ami E3-ra végződik, az az első, ami E5-re végződik, az a második csomagba került, nem meglepő tehát, hogy az első csomag neve Microsoft 365 (M365) E3, a második csomag neve M365 E5 lett.

M365 E3

Minden benne van, ami benne van az O365 E3 és az EMS E3 és a Windows Enterprise E3 csomagban. A csomagleírásokat ezen három témakörökre bontottuk, a végén egy teljes 

M365 E5

Minden benne van, ami benne van az O365 E5 és az EMS E5 és a Windows Enterprise E5 csomagban

A csomagoknál szereplő árak tájékoztató jellegűek, hogy nagyságrendileg meg tudd saccolni a költségeket. Önállóan nem értelmezhetők, mert minden csomag mellé jár testreszabott támogatás is, így mindenképp egyedi árajánlat készül.

Az M365 E3/E5 csomagok tartalma

(Hatékonyságnövelés szemszögből)

  • Technológia neve: Exchange Online
  • Szubjektív: Több évtizedes technológia, folyamatosan fejlesztik, egyszerűen működik és kész, a keresőt szokták szidni, de vannak trükkjeink és megosztjuk Veled
  • 100 GB alap + korlátlan archívum
  • Maximum méretek: 150 MB/email, 25MB/melléklet
  • Top gyártók vírusvédelmi és spam szűrési megoldásai dolgoznak a levelezés mögött
  • Mobilos és böngészős kliens
  • Meglévő Outlook 2013, vagy újabb verzióval használható, de a csomag tartalmazza a legújabb verziót
  • Naptár, Címjegyzék és saját feladatok
  • Saját és Globális szabályok
  • Csoportcímek, aliasok, megosztott postaládák – nem licencköteles
  • Továbbítási szabályok, “Házon kívül” automatikus üzenet
  • Közös/Helyiség/Berendezés naptárak – nem licenencköteles
  • Automatikus és manuális levélrendezés/jelölés többféleképpen
  • Jogi célú zárolás funkcióval lehetőség van akár a felhasználó által kitörölt emaileket is tárolni éveken át (elősegítve bizonyos szegmensekre jellemző jogszabályoknak való megfelelést). Ugyanez fordítva is igaz, beállítható, hogy egy bizonyos “kort” elérő levelek automatikusan törölve legyenek, ezzel pedig az adatbiztonsági megfelelőséget elősegítve. Szintén ezen a nyomvonalon továbbhaladva vállalaton átívelő, részletes adatfeltárás végezhető.
  • Extra a legnagyobb csomagban: Az adatfeltárást kimutatások, a meglévő vírusvédelmet, korszerű, viselkedés alapú védelem erősíti (speciálisan a zsarolóvírusok ellen), a hétköznapjaidat mesterséges intelligencia segíti. A Customer Lockbox által pedig még ha támogatást kell kérnünk a Microsoft mérnökeitől és be kell engedned őket a környezetbe egy beállítás miatt, az itt tárolt adatokat még így sem látják.
  • Technológia neve: OneDrive for Business
  • Szubjektív: Régóta stabil a szinkronizáló kliens is, ami pár éve még probléma volt, valamint megérkezett a szabályzási központ, ami adatbiztonság szempontjából is teljessé tette a képet, gyors és megbízható
  • Korlátlan személyes tárhely (5db, vagy több erre feljogosító licenctől, alatta szintén 1 TB). A korlátlan tárhely legfeljebb 25 TB-os egységekben tud megvalósulni.
  • Maximum fájlméret 15 GB
  • Asztali és mobilos szinkronizáló kliens, helytakarékossági funkcióval
  • Azonnali, testreszabható külső és belső megosztás gépről is
  • Szabályozható megosztási házirend
  • Óriásmellékletekre jelent megoldást
  • Technológia neve: Sharepoint online
  • Szubjektív: Bonyolult, de sok mindenre képes technológia, a specialisták csodákat tudnak vele művelni. Az alapvető funkcióját, a verzió- és jogosultságkezelt dokumentumtárat a Teams használja és teszi nagyon felhasználóbaráttá, míg a OneDrive szinkronizálókliense felel itt is a tár és gépünk közötti összhangért. Summa: háttérrendszer a többi alkalmazás alatt, de fejlesztési platform is
  • 1 TB + 10 GB/licenc közös tárterület
  • Maximum fájlméret 15 GB
  • Fa struktúrájú könyvtárak
  • Egyéni jogosultságkezelés egy, vagy külön mappastruktúrában
  • Automatikus dokumentum verziókezelés, ami jelzi a módosításokat és részleteit
  • Technológia neve: Teams
  • Szubjektív: Hiánypótló termék, az O365 több komponensét fogja össze és teremt egy egységes felületet a napi munkához, beszélgetéssel, és fájl tárhellyel (Sharepointból gazdálkodva) együtt. Aki ismeri a Slacket, ez ahhoz nagyon hasonló, de funkciógazdagabb megoldás.
  • Együttműködési felület, ahol csoportokba rendeződve tudunk együtt dolgozni
  • Tárhely: A Sharepoint tárhelye, tehát 1 TB +10 GB/licencelt felhasználó
  • Akár többszáz csoport létrehozható
  • Cégen kívüli felhasználók is bevonhatók (maximum 1:5 arányban – belső és külső dolgozókat tekintve), extra licenc nélkül
  • Asztali, böngészős és mobilos kliens
  • Minden csapat számára külön testreszabható felület, bővítményekkel
  • Integrálódik a többi funkcióval: közös naptár, feladatkezelő, beosztáskészítő megoldások
  • Technológia neve: Teams
  • Szubjektív: A Vállalati Skype helyét vette át, annak minden funkciójával együtt, aktívan és elégedetten használjuk, jól sikerült az átállás.
  • Akár 10.000 főig lehet online konferenciát tartani
  • Online konferencia szervezés saját naptárból
  • A résztvevőknek nem kell licenc, csak böngésző, vagy az ingyenes Teams kliens
  • Chat, jelenlét kijelzés, ad-hoc hívás
  • Skype integráció – felvehetjük lakossági Skype partnereinket
  • Képernyőkép küldés, fájlátvitel, szavazás, közös rajzterület, közönségkezelés
  • Gép feletti irányítás átadás – itt mindkét gépnek licenccel kell rendelkeznie
  • A nagyobb csomagban az online konferenciákba akár be is lehet tárcsázni. Ez azt jelenti, hogy ha valakinek nincs internetelérése, de telefonálni tud, csak felhívja a konferencia telefonszámát és részese lehet az eseményeknek.
  • Technológia neve: Office online
  • Szubjektív: A teljes értékű, telepíthető Office-nál szerényebb, de közös munkára nagyon jól használható megoldás.
  • Word, Excel, PowerPoint, OneNote, más nem a része
  • Szerkesztésre is alkalmas
  • Egy időben többen is szerkeszthetitek az adott dokumentumot, jelzi is, hogy ki hol tart
  • Csak online dokumentumot tud kezelni, tehát a gépet nem látja – persze a gépről csak egy mozdulat feltölteni akár a OneDrive-ba
  • Technológia neve: Planner
  •  Szubjektív: Kisebb és közepes csoportok feladatainak rendezésére, az előrehaladás elősegítésére alkalmas megoldás, kontrolling rendszernek nem jó. Ha ismered a Trellot, ez ahhoz nagyon hasonló megoldás
  • Kártyák általi feladatmenedzsment megoldás (~kanban)
  • Határidők, Felelősök, színezés, állapot, leírás, melléklet csatolási lehetőség
  • Egy adott terven belül külön gyűjtők (vertikálisan)
  • Különböző nézetek, felelős, állapot, gyűjtő szerint
  • Mindenkinek egyéni nézet a saját feladataival
  • Naptár integráció, emlékeztetők
  • Cégen kívüli felhasználók is bevonhatók (maximum 1:5 arányban – belső és külső dolgozókat tekintve), extra licenc nélkül
  • Technológia neve: Yammer
  • Szubjektív: Azoknak tökéletes, akik nem akarják az ismert közösségi oldalakat használni közösségépítésre, nagy tömegű kommunikációra.
  • Zárt, közösségi hálózat hozható létre
  • Egyszerű menedzsment
  • Szabályozható hozzáférés
  • Vendég oldalon nem igényel licencet
  • Technológia neve: Forms
  • Szubjektív: Komplett és egyszerű megoldás felmérések készítésére
  • Linken küldhető, weboldalba ágyazható űrlapok, az eredmények excel táblában gyűlnek
  • Rádiógombok, jelölőnégyzetek, szöveges és megadott formátumú mezők minden, ami kell egy felméréshez
  • Egyszerű, online szerkesztési felület
  • Teszt esetén azonnali eredmény a helyes válaszok fényében
  • Technológia neve: Sway
  • Szubjektív: A Prezi és a Powerpoint szerelemgyermeke. Online, gyorsan dinamikus tartalom készíthető, egyszerű eszközökkel, a marketingesek kedvelik.
  • Egyszerűen, egy link által megosztható tartalom
  • Formabontó, kreatív anyagok, amikkel könnyű kitűnni
  • Technológia neve: Stream
  • Szubjektív: Lévén ez belső videótár, limitált tárhellyel, oktatóanyagok lelőhelyeként lehet egy vállalati Youtube, egy tudástár, ha felhasználási szempontból közelítjük meg.
  • 500GB + 0,5 GB/licencelt felhasználó a tárhely mérete
  • Egy videó maximum 50 GB-os lehet
  • Hagyományos videotár
  • Hozzáadható felirat
  • A nagyobb csomagban videón belüli arcfelismerés és keresés a szövegben
  • Technológia neve: Kaizala
  • Szubjektív: A közismert Viber/Whatsapp páros alternatívája lehet, Teams mellett nincs létjogosultsága, inkább azt javasoljuk
  • Kifejezetten mobilos felhasználóknak készült
  • Egyszerű chat, hívások és fájlmegosztás
  • Tévhitoszlatás1: Az Office 365 részeként érkező Telepíthető Office-tól nem kell félni, a közhiedelemmel ellentétben, ha nincs internet, akkor is működik. Technikailag annyi az egész, hogy nem CD/DVD/USB-n érkezik maga a telepítőkészlet, hanem ezt az interneten keresztül tölthetjük le. Ha megvagyunk a telepítéssel, az onnantól kezdve a gépen van és net nélkül is megy. (Csak a licenc meglétét ellenőrzi a háttérben online, de csak akkor panaszkodik, ha 30 napon túl nem “látott” netet, vagyis nem tudta ellenőrizni a licenc meglétét)
  • Tévhitoszlatás2: Van egy fontos részlet, ami sok félreértést szül, ennek tisztázását fontosnak tartjuk – Egy Office-t tartalmazó licenc birtokában 5 PC/MAC telepítési joga van a felhasználónak a saját eszközeire. DE licencelésileg sajnos nem megfelelő az, ha egy 10 fős cégnek, két licencet veszünk és feltesszük 10 gépre az Office csomagot. Egy ellenőrzés végeredménye ekkor az lesz, hogy 2 fő helyesen van licencelve, 8 pedig “feketén”, ugyanis az O365 felhasználó alapú licencelés az Office tekintetében (is). Az aranyszabály: ahányan lélegeznek, annyi licenc kell.
  • 1 licenc birtokában 5 saját PC/laptop/Mac-en + 5 saját tableten + 5 saját okostelefonon használhatja jogtisztán a szoftvert a felhasználó. Manapság már jellemzően több eszköz van mindenki birtokában, ezt pedig az O365 licencelése szépen leköveti ezzel a szabállyal. Ha van egy céges PC, egy céges tablet, egy otthoni PC, egy céges és egy saját mobiltelefonom ez mindösszesen 1 db licencébe kerül a cégnek, így bárhonnan, bármilyen eszközről képes vagyok hatékonyan dolgozni.
  • Részei: Outlook, Word, Excel, Powerpoint, Publisher, Access, OneNote
  • OneNote: A Windows 10 része lett, az utolsó verzió a OneNote 2016, DE a licenc extra funkciókat tesz elérhetővé
  • Access, Publisher: Mac-re nincs elérhető verzió fejlesztve (Project és Visio sincs)
  • OneDrive: A Windows 10 része, de külön is beszerezhető és az O365 portálról is letölthető
  • Teams: Teljesen ingyenesen beszerezhető, letölthető az O365 portálról
  • Skype: külön cikk lejjebb
  • Mobilra: alapvetően ingyenes a Word, Excel, Powerpoint, Outlook, OneNote Androidra és iOS-re is, de ha bejelentkezel a licencelt felhasználóneveddel, újabb funkciókkal bővülnek az alkalmazások
  • Ha RDS/RDP/Terminál szerveres környezetet használsz, akkor mindkét csomagban található Office biztosít ilyen lehetőséget (Az 5 telepítési jogból 1 felhasználható az RDS szerverre)
  • Technológia neve: Power BI – a legnagyobb csomag része
  • Szubjektív: Ahol már az Excel csúcsra van járatva, több MB-os, esetleg automatán frissülő táblákkal, ott komoly létjogosultsága lehet egy Power BI-nak.
  • Javarészt Excel logika, de akár személyre szabott irányítópultokkal, kijelzőkkel
  • Mobil, böngészős és asztali kliens
  • Egyetlen feltétele a struktúrált adat
  • Automatán frissülő lekérdezések
  • “Mindenevő”, számtalan adatforrással elboldogul
  • Összeköthető akár a CRM, a számlázás, a raktárkészletező és mindez új, soha nem látott üzleti információkhoz juttathat

Ha van helyi megfelelőjük is (érintett helyi szerverek: Sharepoint, Skype for Business, Exchange), akkor ahhoz nem szükséges CAL-t, vagyis szerver hozzáférési licencet vásárolni (Exchange, Sharepoint, Skype ENT CAL)

  • Technológia neve: Outlook Customer Manager (ex Business Contact Manager)
  • Szubjektív: Az Outlookba épülő mikro CRM megoldás elemi feladatokra képes, mint partner és kapcsolattartó, valamint üzleti lehetőség nyomonkövetés cégen belül – hamar “ki lehet nőni” és nagyobb kellhet –> D365 CRM
  • A szolgáltatás ingyenes, de külön kell igényelni
  • Alapvető igényekre
  • Megosztható partnerek, kontaktok, üzletek
  • Outlookon belül érhető el
  • Nyomonkövetés egy emailből indulva
  • Technológia neve: Bookings
  • Szubjektív: Pofonegyszerű használni, hamar és könnyen beállítható/módosítható, réteg alkalmazás konzultáns, vagy szolgáltatást áruló, a lényeg, hogy időpont egyeztetésen alapuló üzletekhez.
  • Az első csomagnak alapvető része, a két legnagyobbnál ingyenes, de külön kell igényelni
  • Felhasználóbarát felület
  • Könnyű foglalás
  • Sok beállítási lehetőség, bevételbecslés, naptárintegráció
  • Egyetemes és egyéni munkaidő, szelektív szolgáltatás-szolgáltató definiálás
  • A foglaláshoz az ügyfelednek csak egy email cím kell
  • A szolgáltatás ingyenes, de külön kell igényelni
  • Az Excel az adatgyűjtés/megjelenítésben erősebb (PowerMap, PowerView, PowerQuery bővítmények) és extra funkciókat biztosít dokumentum összehasonlításokra (Inquire bővítmény)
  • Az Access az adatbázisösszehasonlítás funkció által még többre képes
 
  1. A legnagyobb csomag meg van támogatva extra védelmi funkciókkal, mesterséges intelligenciával, több kimutatással és saját, teljesen privát “adatszéffel”
  2. A legnagyobb csomagban az online konferenciákba be lehet tárcsázni
  3. A legnagyobb csomagban felderíthető és kontrollálható az Office 365-ön kívüli felhőszolgáltatások is
  4. A legnagyobb csomag része egy minden igényt kielégítő üzleti intelligencia megoldás, mely az adatok feldolgozásáért és megjelenítéséért felelős

    Ezek a döntésbefolyásoló különbségek, de teljes különbséglistát a részletesebb leírásoknál találsz.

Az M365 E3/E5 csomagok tartalma

(Online biztonságnövelés szemszögből)

  • Technológia neve: Azure Active Directory Premium
  • Feltételes hozzáférés (pl mobileszközön nem, de laptopon kér extra hitelesítést) kapcsolható be
  • Az O365-ön belül már a hatékonyságnövelő csomagokban megismert Multifaktoros (pl. telefonos) hitelesítést egyéb erőforrásainkra is kiterjeszthetjük.
  • A hozzáféréseket részletesebb riportokon ellenőrizhetjük.

Csak a nagyobb csomagban:

  • Részletes hozzáférésmenedzsment (PIM), ahol a különböző céges erőforrásokhoz, mint csoportok, rendszergazdai jogkörök által korlátozott beállításokhoz tudunk átmeneti, engedélykérés általi, vagy szigorúbb azonosításhoz (pl telefonos megerősítés) kötött hozzáférést biztosítani.
  • Fontos része még a kockázat alapú hozzáférés, ami egy gépi tanulási modulból áll, ami rögzíti a “szokásainkat” a rendszerünkön belül. Vagyis, hogy miről, honnan szoktunk bejelentkezni és ha lehetetlen (pl 2 percen belül bejelentkeztünk Európában és Amerikában), vagy szokatlanul (pl más országban) jelentkezünk be, akkor extra hitelesítést kérhetünk, ami akár telefonos megerősítés is lehet, így kiküszöbölve az illetéktelen hozzáférést. 
  • Mindkét csomag részeként ha a helyi rendszerünk (ha van) rendelkezik olyan komponenssel, ami megfeleltethető a csomag szolgáltatásainak (lejjebb a lista), akkor szerver hozzáférési, CAL jogot jelenthet a licenc. 

  • Ezen licencek által egy helyi szerveres környezetben a licencelt felhasználó az alábbi hozzáférési licencek jogaival bír: 

Windows Server user CAL 

System Center Configuration CML 

System Center Endpoint Protection CML 

Windows Server Rights Management Services user CAL 

Windows Server Identity Management user CAL 

  • Technológia neve: Intune
  • Asztali számítógépek és mobileszközök központi menedzsmentfelülete alkalmazás terjesztéssel, tiltással, eszközházirendekkel.
  • Képes eszköz és szoftver leltárt készíteni, a vállalati eszközökön biztonsági funkciókat kikényszeríteni (pl. Minimum legyen egy képernyőzár, kóddal a telefonon, ha fel van véve a levelezés).
  • Technológia neve: Azure Information Protection
  • Ezzel a megoldással gyakorlatilag fel tudjuk címkézni minden dokumentumunkat és emailünket, előre beállított, vagy egyéni címkékkel.
  • A címkék által érhetjük el, hogy egy dokumentum akkor is védve legyen, ha nincs a cég birtokában, pl emailen elküldtük, vagy pendrive-on elvitte valaki.
  • Azonosítás nélkül (nem csak belső céges emberek, külsősök is azonosíthatók) tiltható a megnyitás, nyomtatás, szerkesztés vagy akár a képernyőfotó készítés (Printscreen) is.
  • Lehetőségünk van  a hozzáférés visszavonására, a címkézés alapvetően manuális, egy kis applikáció segít nekünk, illetve beépül az O365-ben található Office alkalmazásokba. 

Csak a nagyobb csomagban: 

  • Intelligens/automatikus címkézés, tehát bizonyos feltételeket teljesítő dokumentumok/levelek adott címkét kaphatnak/adott címkénél nem kaphatnak gyengébbet.
  • Technológia neve: Advanced Threat Analytics
  • Az egész lelke egy, a teljes hálózatunkat figyelő és szokásainkat megtanuló mesterséges intelligencia, ami a szokatlan viselkedést, illetve az ismert támadásokat figyeli, blokkolja, vagy riaszt, súlyosságtól függően. 
  • Pl: Ha egy felhasználónk megosztja valakivel a jelszavát, vagy elkezd sok dokumentumot törölni, abból riasztás lesz, de értelemszerűen, ha éppen egy támadás zajlik, abból blokkolás és riasztás alapvetően.

Csak a nagyobb csomagban: 

  • A felhasználók által használt nem céges szolgáltatások (ún shadow IT) felderítése és védelme, kezelése (Cloud App Security)
  • További riportok és mesterséges intelligencia a fejlett védelemért (Azure Advanced Threat Protection) 
  1. Hozzáférés szabályzás, Dokumentumvédelem és Azonosítás alapú biztonság terén is fent részletes különbség leírásokat találsz

Az M365 E3/E5 csomagok tartalma

(Windows Enterprise szempontból)

  • Furcsán hangozhat, de így van. 
  • Hozzáértő IT üzemeltető nélkül nehéz kihasználni a képességeit
  • A Windows 10 pro-hoz képest ugyanúgy, ha feltelepítésre kerül, már üzemel a végfelhasználóknak, de a plusz funkciókat, amik az ártöbbletet okozzák, külön kell bekonfigurálni, ott nincs alapértelmezett beállítás. 
  • Az M365 csomagban lévő hátér rendszereket remekül aknázza ki a Windows Enterprise
  • Ha ez nem sokat mond, a VDI egy olyan technológia, ahol a munkavállalók a munkaállomásaikon csak látszólag dolgoznak, gyakorlatilag monitornak és bevitelre használják azt, ugyanis egy szerveres (akár felhős) környezetre csatlakoznak rá és ott jön létre számukra a munkakörnyezet. 
  • Ezáltal a szerver processzorát, memóriáját és tárhelyét használják, ami egyrészről biztonságosabb (pl 20 laptop helyett csak egy szerveren vannak céges információk), másrészt költséghatékonyabb megoldás lehet. (Jellemzően gyenge képességű és ezért olcsóbb gépeket – ún. Vékonyklienseket – szoktak ilyen környezetben használni, akár egy 35.000- HUF-os USB kulcs méretű miniPC is elegendő lehet, persze a szerveres/felhős környezettel is számolni kell). 
  • A lényeg, hogy ilyen környezetben Win10 Pro nem, csak Windows Enterprise futhat, ez a legfőbb ok az önáló vásárlása mellett. 
  • Alább az Enterprise verzió egyéb előnyei. 
  • Egyszerű upgrade
  • Akár központilag, újratelepítés nélkül.
  • Testreszabható Windows élmény, szervezeten belül
  • A jól smert BitLocker is természetesen a csomag része – ha mégsem volna jól ismert, a BitLocker titkosítja a gép tárhelyét, hogy az a gépből kiszedve és másikba átrakva se legyen hozzáférhető kód nélkül.
  • Ahogy a megfelelő csomagokban elérhető, telepíthető Office csomagok, úgy a Windows 10 Enterprise frissítés is 5 eszközön alkalmazható, ami a licencelt felhasználóhoz tartozik.
  • Szintén igaz, hogy licencjogilag nem legális használat, ha egy 10 fős cég esetén 2 db licencet veszünk, mert ez esetben (a bejelentkezések miatti még nagyobb káoszt félretéve) egy ellenőrzésen az eredmény 2 db jogtisztán használt és 8 db helytelenül licencelt eszköz lesz.
  • Az 5 gépest telepítés itt is azt a célt szolgálja, hogy a felhasználó mindenhol azonos munkakörnyezettel szembesüljön, hogy mindig a leghatékonyabban dolgozhasson.
  • Technológia neve: Windows Defender Credential Guard 
  • Az érzékeny, hozzáférési adatokat virtualizálás útján tovább titkosítja a renszer, ami már a bekapcsolásnál elkezdődik, így megelőzve hozzáféréseink illetéktelen kezekbe jutását. 
  • Technológia neve: Windows Defender Application Guard
  • Egy listát kell felállítani a céges webhelyekről, erőforrásokról és ami ezen kívül esik az nem lesz a megbízható erőforrások között.
  • Ha az egyik felhasználó olyan webhelyet látogat meg, ami nem megbízható, kapásból egy virtuális, izolált környezetben fog megnyílni, így az éles környezetben nem tehet kárt. 
  • Atámogatott böngészők: Edge és Internet Explorer (egyelőre)
  • Technológia neve: Windows Defender Application Control 
  • Alkalmazásokat és bővítményeket blokkolhatunk, engedélyezhetünk az egész cégen belül, így szabályozva az egységes verziókat, tiltva a leleményes felhasználók által használt kerülőmegoldásokat.
  • Technológia neve: App-V, UE-V
  • Alkalmazásokat virtualizálhatunk és terjeszthetünk cégen belül, sőt a felhasználói profilokat és beállításokat tárolhajuk központilag, személyenként, a váltott gépes hozzáférést elősegítendő. 
  • Technológia neve: Windows Defender ATP
  • Itt a Windows vírusvédelme (Defender) lett feltuningolva (program, rendszer) viselkedés alapú elemzéssel (zsarolóvírusok és 0. napi támadások ellen), jelentésekkel és riasztásokkal.
  • Nem csak a külső, a belső veszélyforrások ellen is védelmet nyújt, a “gyanús viselkedés” figyeléssel, mindez online kapcsolattal, hogy a szakértők legfrissebb változtatásai, fejlesztései azonnal eljussanak a gépekre. 
  • Igen, ez gyakorlatilag egy modern, vírusvédelmi megoldás.

Funkció-csomag, havidíjjal

Az alábbi táblázatot is három részre bontottuk a funkciókat tekintve, egyben áttekinthetetlen volna.

Az oldalon szereplő árak tájékoztató jellegűek, nem minősülnek ajánlattételnek, pontos ajánlatért keress minket az elérhetőségeinken. Áraink az ÁFA-t nem tartalmazzák, az árváltozás jogát fenntartjuk.
Az árak euroban kerülnek rögzítésre a szerződésben, de forint alapon számlázunk.