Ezen az oldalon a cégünkről, rólunk olvashatsz információkat, valamint nagy vonalakban arról, hogy miben számíthatsz ránk, mivel foglalkozunk és miért érdemes velünk dolgozni.
Cégtörténet
A Cloud Professional Kft.-t 2018-ban alapítottuk, így a cég történelméről, javarészt az alapítás körülményeiről, nevezetesen egy Örs vezér terén lévő vendéglő remek kijevi pulykamelléről, hamburgereiről és nem utolsó sorban borairól tudnánk írni, de azt inkább személyesen.
Leírjuk helyette kik vagyunk.
Mindhárman Microsoft disztribúcióban dolgoztunk, inkább hosszabb, mint rövidebb ideig. Ezalatt főképp kereskedői, licencelési, majd a felhőtechnológiák (Office 365 és Azure) megjelenésével technikai oldalon is dolgoztunk együtt a partnereinkkel, informatikai viszonteladókkal és szolgáltatókkal, hárman, összesen több, mint 50 évig (“…gyerekmunkásként kezdtük” ). A közös munka során remek emberekkel sikerült megismerkedni, együtt dolgozni és nem utolsó sorban fejlődni. Ugyanakkor megláttuk azt is, hogy akár a partnerek, akár a végfelhasználók felé tudnánk újat és/vagy többet nyújtani, egyszóval van mit mondanunk és a cég alapításához már csak az kellett, hogy akarjunk is mit mondani, így létrehoztuk a Cloud Professional Kft.-t.
Nem szeretjük túlbonyolítani a dolgokat és ez az informatikában is legalább olyan jól jön, mint a kommunikációban. Üzletileg közelítjük meg a kérdéseket, mentesen minden szakmai hiúságtól és felvágástól keressük közösen a megoldást, amit majd visszafordítunk az informatika nyelvére, de felesleges részletekkel nem raboljuk az idődet. A jó üzlet számunkra az, ahol minden szereplő jól érzi magát, ahol mindenki azt kapja, amit szeretne.
Mit csinálunk?
A Cloud Professional Kft. olyan informatikai viszonteladó és szolgáltató cég, ami legfőképp irodai szoftver megoldásokat értékesít, vezet be és üzemeltet, de természetesen ha kell egy laptop például, nem fogunk elugrani a lehetőség elől, hardver viszonteladásal is foglalkozunk. Cégünk legnagyobb erőssége és filozófiája, hogy nem csak leszállítjuk, hanem implementáljuk és segítünk is használatba venni a szoftvereket, rendszereket, legyen szó dokumentumtárról, csoportmunka platformról, email rendszerről, vagy ezek összességéről, sok egyéb más mellett. Proaktív kommunikációnkkal szeretnénk azt elősegíteni, hogy minden cég a lehető legjobb eszközökkel arra koncentrálhasson, hogy saját szakterületén a legsikeresebb legyen (az ehhez szükséges informatikával mi foglalkozunk) és ne csak akkor beszéljünk, ha gond van.
Zászlóshajónk a Microsoft felhő szolgáltatásai közül a Microsoft 365 (avagy Office 365), amely egy komplex irodai szolgáltatáscsomag, havi, vagy éves bérleti konstrukcióban. Ez egy sok komponensből álló megoldás, a teljesség igénye nélkül tartalmazhat levelezőrendszert, dokumentumtárat, komplett csoportmunka megoldást és sok egyéb mást.
Ehhez kapcsolódóan nyújtunk tanácsadási, oktatási és üzemeltetési szolgáltatásokat.
Mi az a Microsoft 365?
Az Microsoft 365 egy olyan online szolgáltatás csomag, ami céged informatikai igényeit hivatott kiszolgálni, akár helyi infrastruktúra nélkül, havi, vagy éves bérleti konstrukcióban. Olyan általános funkciókat tartalmaz, mint:
- Profi a céges levelezés
- Chat alapú kommunikációs platform
- Vállalaton belüli és kívüli csoportmunka eszközök
- Számítógépeken használt, telepíthető Office programok
- Bőséges tárhely fájloknak, leveleknek egyaránt
A csomagok kialakításakor fontos szempont volt, hogy csak azért kelljen fizetni, amit használni szeretnél, ezáltal optimalizálhatod költségeidet. Akár kollégáink között is lehet eltérés a használni kívánt funkciókat tekintve, ezért a licenctípusok keverhetők a céges környezeten belül, személyenként.
A funkciókhoz társuló szolgáltatások közül több, már jól ismert technológiákon alapul, de az online szolgáltatások (vagyis a nagy mennyiségben, központilag szolgáltatott IT megoldások) sajátsága okán kedvezőbb árú és magasabb szintű technológiákat vehet igénybe a céged, mintha egy helyi rendszerben szeretnénk ugyanezt kiépíteni.
Árban nagyságrendileg Nettó 4 és 11 EUR/fő/hó között a legtöbben megtalálják a számukra kedvező csomagot. Ez nem teljes, mert a legolcsóbbak és a legdrágábbak sincsenek benne, tapasztalati alapon ez a leggyakoribb csomagok szórása. Ez azt jelenti, hogy egy 10 fős cég havi licenc díja Nettó 15.000 HUF alatti is lehet.
A technológiák:
- Egységes környezet – Azure Active Directory: A rendszer alapja egy központi, mindenen átívelő nyilvántartás, ahol a felhasználók, engedélyeik és a szolgáltatások mátrixa foglal helyet. Ez egy fontos szempont, ugyanis a szolgáltatás erőforrásai, eszközei, vagy akár a céges marketing oldalak (facebook, instagram, marketingmotorok, stb.) legtöbbje bevonható a felügyelete alá, ami azt jelenti, hogy a jogosultságokat, hozzáféréseket egyetlen helyen elegendő kezelni, ezáltal biztosítva teljes kontrollt a szervezeti adatvagyon felett.
- Levelezés – Exchange Online: A Microsoft több évtizedes múltra visszatekintő irodai levelezőrendszere, a legfejlettebb védelmi megoldásokkal, naptár, címjegyzék és feladatkezeléssel. Tanulva a versenytársaktól már jó ideje böngészőből futó levelezőfelületről is elérhető, de igazi erejét egy, a gépünkre telepített Outlookkal aknázhatjuk ki, ami szintén része lehet a csomagjainknak, vagy más forrásból rendelkezhetsz kompatibilis (2013, vagy újabb) Office verzióval. OneDrive-val kiegészítve az óriásmellékletek kérdése sem akadály, az pedig, hogy az elküldött és beérkezett leveleknél, akárcsak a többi mappánkban. valamint a naptárunkban is ugyanazt látjuk mobilról, mint számítógépen, mondhatni szériatartozék.
- Fájl tárolás – OneDrive for Business: A legegyszerűbb úgy elképzelni, mint egy virtuális pendrive-ot. Mindenki kaphat egyet, a legtöbb csomagnak ez része. Kényelmesen, akár a saját gépedről is megoszthatsz fájlokat úgy, hogy csak egy linket küldesz el a partnerednek, ami adott esetben egy hét után érvényét is vesztheti, vagy csak az adott személy nyithatja meg. A leggyakrabban kellő publikus linkek sem okoznak akadályt, mindez szabályozható is központilag.
- Csoportmunka platform és kommunikációs eszköz – Microsoft Teams: Ha használunk Slacket, ez egy ahhoz nagyon hasonló, de jóval funkció gazdagabb megoldás, amin keresztül különböző csapatokba tömörülve dolgozhatunk együtt és chatelhetünk, vagy akár online konferenciákat is tarthatunk, szervezeten belül és azon kívül is. A Csapatok munkafelülete rendszerezhető, testreszabható, a chatfal mellett külön fájl tárhelyet is kapunk, de akár feladatmenedzsment megoldás, akár egyéb gyártók megoldási is becsatolhatók. A Microsoft Teams böngészőből futtatható, asztalra telepíthető alkalmazásként és mobilalkalmazásként is rednelkezésünkre áll, PC/MAC, illetve iOS és Android rendszereken is.
- Telepíthető Office – A megszokott Office programok csomagja, több eszközre való telepítési joggal, tehát ha van egy cégen belüli PC, egy céges laptop, valamint egy otthoni gép, tablet és két telefon, ez, ha ugyanazon személy birtokában van, összesen 1 db megfelelő licencet igényel az adott személynek. Az Office-t tartalmazó csomag része a Word, Excel, Powerpoint, Outlook, Publisher, Access és OneNote. (Utóbbi a Windows 10 részévé vált, az utolsó verzió belőle a OneNote 2016) Ezen kívül a OneDrive szinkronizáló kliense a Windows 10 részeként érkezik, korábbi verziókra letölthető az online felületről, a Microsoft Teams kliense pedig ingyen beszerezhető az áruházból, vagy az online felületről. A Wordnek, Excelnek, OneNote-nak és a Powerpointnak egy egyszerűsített verzióját a legtöbb csomag részeként, telepíthető Office nélkül is elérjük, igaz, jóval szerényebb funkcióban a böngészőnkből.
Leggyakoribb csomagok – A fő kérdés, hogy kelle-e telepíthető Office csomag, az ár legnagyobb részét ez teszi ki a kezdőcsomagok közül.
(A lenti árak a Microsoft weboldalán található ajánlott végfelhasználói árak, nem a mi áraink)
A Microsoft 365 közel 50 féleképpen lehetséges bérelni, ez abból ered, hogy minden komponens külön is bérelhető, vannak speciális ajánlatok, de az alapelv az, hogy ha már 2 funkcióra szükség lesz, akkor érdemes csomagajánlatokat választani. Ezek közül a leggyakoribb 3 a Vállalati alap, az M365 üzleti alkalmazások és Vállalati Standard csomag.
- Vállalati Alap (4,2 EUR/hó/felhasználó) – NEM tartalmaz telepíthető Office csomagot, csak online szolgáltatásokat (Exchange, OneDrive, Sharepoint, Teams, Yammer, Planner…)
- M365 Üzleti Alkalmazások (8,8 EUR/hó/felhasználó) – Tartalmaz Telepíthető Office csomagot, de az online szolgáltatások közül CSAK a OneDrive van benne
- Vállalati Standard (10,5 EUR/hó/felhasználó) – Telepíthető Office csomagot és Online szolgáltatásokat is tartalmaz (ajándékként egy foglalási rendszer – Bookings – is jár)
Technikai információk:
- Azure Active Directory: Tökéletesen képes önállóan és helyi rendszerrel is együttműködni, hagyományos Windows logika, powershell hozzáférhetőség minden szolgáltatáshoz
- Licencelés: Ahány élő ember szeretné használni az adott funkciót, annyinak kell hozzá licenc. A többit (Rendszergazda hozzáférés, csoport email cím, megosztott postafiók, eszközök, berendezések, vagy vendégfelhasználók nem licenckötelesek – vendégfelhasználók 1:5 arányban, tehát minden licenc biztosít 5 azonosított vendég hozzáférést)
- Egyéni tartomány, domain: Több domain is felvehető egy Office 365 környezetbe
- Exchange online: 50 GB-os postafiókok, +50 GB Archívummal (nagyobb csomagokban 100GB/korlátlan ugyanez), egy levél maximum 150MB-os lehet, egy melléklet maximum 25MB-os lehet, nagyobbakra OneDrive link ajánlott. Régi levelezés költöztethető, akár azonnal az archívumba is, naptár, névjegyzék kezelés biztosított. Helyi Exchange szerverrel is tud együttműködni. Beépített vírus és spam szűrés, extraként speciális viselkedés elemzésen alapuló védelem is elérhető. Nagyobb csomagokban pénzintézetek, vagy akár kormányzati szervek adattárolási kötelezettségüket segítő funkciók is elérhetők (eDiscovery, Litigation Hold)
- Sharepoint Online: A Teams erre a technológiára alapulva dolgozik, használva a verziókezelést és a tárhelyet, ami közös, mérete egyszeri 1TB+10GB/licencelt felhasználó
- Teams: Központilag szabályozható jogosultságok, valamint csoport szinten részletezhető hozzáférési szintek. Vendégfelhasználók ingyenesen felvehetők (1:5 arány itt is érvényes), komplett csoportmunka platormot is biztosít a chat és a meeting funkciók mellett.
- Teams meetingek: A Skype for Business beleépült a Teams-be, így a hagyományos Skype felhasználókkal való kommunikáció, a képernyő megosztás, szavazás, felvétel rögzítés, közönség kezelés sok egyéb más mellett a Teamsben megtalálható. 300 főig lehet online konferenciát tartani, nagyobb csomagokban 20.000 résztvevőre is van lehetőség, a túloldalt nincs szükség licencre, csak egy böngészőre, vagy az ingyenes kliensre. Ha még is van licenc a konferencia-, vagy chat partnerünknél, akkor akár a másik gépe feletti irányítás (távsegítség) is elérhető.
- Yammer: Belső, vállalati közösségi oldal. Ha olyan területen tevékenykedünk, ahol cégen belül szükség lehet nagyobb tömegek megszólítására, akkor a Yammeren ebben társra lelhetünk.
- Office csomag: Fontos! 2020 januárjától Windows operációs rendszerek közül, már csak a Windows 10-es gépeken lehet telepíteni az Office 365-ös Office csomagot. 1 licencelt felhasználó, ha van annyi saját eszköze, 5db PC/MAC-re + 5 Tabletre/iPadre + 5 mobileszeközre teheti fel az Office csomagot. Nagyobb csomagokban lehetőség van akár terminál szerverre is telepíthető verzió megszerzésére.Standa
Neked is van ajánlatunk (Nem kötelező komolyan venni)!
“Gyere el Te se!” fantázia nevű csomagunkat pont ilyen céllal alkottuk meg!
Ugyan általában senki nem kényszerít rá mást, hogy végighallgasson egy előadást, de amennyiben fel szeretnél erre is készülni, mert mindenre gondolsz, ez most Neked szól:
5 alkalmas Nem résztvevő bérlet! – így ha véletlenül még is az egyik előadásunkon találnád magad, egy perccel sem kell tovább ott maradnod, amivel rengeteg időt spórolhatsz meg.
Leizzadtál, mert a naptáradat nézve megláttad egy előadáunkat? – ennek vége.
“Gyere el Te se!” – hogy bátran lapozgathasd a naptárad!
Bevezető áron mindössze 45.000.- HUF + ÁFA-ért cserébe, 5ször nem kell eljönnöd, sőt, ajándékként most, ha meglátunk az utcán, nem fogunk köszönni 12-szer.
A megrendeléseket az info@cloudprofessional.hu email címen várjuk, a készlet erejéig!
A felhőn túl is van élet
Hiába a felhőé a jövő, a jelen informatikája leginkább hibrid rendszereké, ami azt jelenti, hogy tartalmaz földi, helyileg telepített komponenst és felhős megoldásokat, vegyesen. Tehát, nem kell attól tartani, hogy a kávéfőzőt is fel fogjuk költöztetni a felhőbe (Isten ments!), de amit hasznos módon ki tudunk váltani online szolgáltatásokkal, azt megtesszük, nem azért mert ez a hobbink, hanem mert releváns, előremutató és hatékonyságnövelő opció.
Miben lehet ránk számítani?
Ügyfeleinknek
- Díjmentes konzultáció az informatikai rendszeredről
- Licenctanácsadás, optimalizálás az igények függvényében
- Levelezőrendszer költöztetéssel, üzemeltetéssel, oktatással
- Csoportmunka felület (Teams) bevezetéssel, üzemeltetéssel, oktatással
- Online konferencia felület (Teams) bevezetéssel, üzemeltetéssel, oktatással
- Office programcsomag bevezetéssel, üzemeltetéssel, oktatással
- Végfelhasználói oktatás, egyedi tematikával
- Rendszergazda oktatás helyi üzemeltetőknek (Microsoft 365)
- Rendszergazdai szolgáltatás, ha nincs helyi rendszergazda (Microsoft 365-re vonatkozóan)
- Gratis használati tippek és újdonságok a bevezetett szolgáltatásokhoz
Partnerünk (Informatikai viszonteladók, disztribútorok, üzemeltetők)
- Végfelhasználói oktatás – megrendelésre (Microsoft 365 témakörben)
- Rendszergazdai-üzemeltetői oktatás (Microsoft 365 témakörben)
- Licencelési oktatás, tanácsadás (Microsoft FPP, OEM, ESD, OLP, OV, OVS, CSP, SPLA)
- Levelezés költöztetés, tanácsadás (Migráció)
- Support (Kérdések és/vagy bonyolultabb ügyek felderítése, megválaszolása) átalánydíjas vagy óradíj alapon
- Projekt jellegű közreműködések, mindkét irányban
- Szerződésben garantált diszkréció az ügyfelekre. (“Meg nem támadási szerződés”)